Ontbijt, vegetarisch, 1 uur

Dit bananenbrood is ideaal voor als je ’s ochtends weinig tijd hebt om te ontbijten. Ik maak het als ik zin heb in een ander ontbijt dan anders. In Azië kun je op veel plaatsen bananenbrood eten, dus ik krijg er ook een vakantiegevoel van. Je kunt het bananenbrood in het weekend maken en ’s ochtends een plakje afsnijden (en eventueel eerst opwarmen). Smullen! En wat ook fijn is: er zit geen suiker in dit bananenbrood, zodat je de dag gezond kunt beginnen.

Wat heb je nodig voor een bananenbrood (+/- 12 plakken):

  • 3 bananen
  • 5 dadels
  • boter om de cakevorm in te vetten
  • een snufje kaneel
  • wat vanille
  • 60 gram walnoten
  • 1 ei
  • 150 gram havermoutmeel
  • scheut melk

Verwarm de oven voor op 150°C. Prak de bananen fijn. Snijd de dadels in kleine stukjes. Snijd de walnoten in grove stukken. Vet een cakevorm in. Meng in een kom alle ingrediënten. Voor het havermoutmeel kun je ook havermout nemen die je in een vijzel fijnmaalt tot meel.

Verwarm het bananenbrood 45 – 50 minuten in de oven.